måndag 3 september 2012

Typisk måndag

Jag gillar måndagar. Löftesrika dagar, fyllda av goda föresatser. Idag har varit en väldigt typisk måndag med lagom mycket jobb, en trevlig lunch med A., nyttiga ärenden på stan, roliga möten med folk jag känner inne på Kvarnengallerian och så småningom en härlig kvällspromenad i det ljumma höstvädret. Tofflan var förbi och hämtade sin tavla också, den hon fastnade för och köpte i lördags.

Något jag håller på och laddar för är att städa mitt arbetsrum. Det var länge sedan jag gorde det, och det är så jobbigt med alla papper som ligger i osorterade högar. Plus att det är en massa saker på golvet, sånt som absolut inte borde vara där. Som till exempel min gamla stereoanläggning. Den har stått på golvet i snart ett år, det är ju inte klokt! En fin gammal Bang&Olufsen, jättedyr på sin tid. Nu är det nåt litet fel på samtliga delar, men en entusiast skulle säkert vilja ta sig an den. Var hittar man såna entusiaster? Kanske testar jag Blocket. Anläggningen är från 80-talet, snygg, stilren och jättebra. Tills felen uppstod, vilket väl inte var så konstigt efter drygt 25 års flitig användning.
En sak är också att den är väldigt tung. Enbart CD-spelaren väger runt 12 kilo...och då är den ändå inte ett dugg stor och klumpig, den är bara tung.
Hur som helst, den gamla stereon måste bort. Snart.

Tills vidare kan jag i alla fall ta itu med pappershögarna. Nästa måndag kanske, ja varför inte?

1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Kanske måndagen därpå blir bättre? Och stereon står väl inte ivägen? :-D Känner igen alltihop väldigt väl!!