söndag 30 september 2012

Soligt, lugnt, inre gnag

Otroligt, det har inte regnat idag! Inte en enda droppe. Tvärtom, det har varit en solig och fin dag, och jag har varit ute flera vändor. Lite huslig nytta har det också blivit. Dammsugning, tvätt och sånt. Och så finns det jobbsaker jag borde ta tag i, men där känns det allmänt blockerat. Okreativt. Hoppas det är tillfälligt.

En intressant sak är att jag har tröttnat på fotboll. Det som brukar vara så kul att titta på. Nu när jag slår på TV:n och kopplar in Viasat och bänkar mig för en spännande Premier League-match, så är det bara...tråkigt. Engagerar mig inte ett dugg. Konstigt.

Den kommande veckan ser ut att bli omväxlande och rätt så trevlig. Men på nåt sätt går jag och väntar på att det ska Hända Något. Alltså nåt oplanerat och halvt omstörtande. Inte för att jag vill att det ska bli så omstörtande, det är bara en liten inre gnagande känsla jag har. Kanske är det helt fel. Kan man ju hoppas. Eller är det månne det som behövs?

Inga kommentarer: