söndag 2 september 2012

Söndag och lördag

Lugn dag idag. K. jobbar och jag har spelat wordfeud, pysslat med husliga saker och tagit en liten promenad. Det var ganska skönt ute, så kanske tar jag en sväng till framåt kvällen.

Gårdagen var mer händelserik. Tofflan och Anna hälsade på i K:s ateljé, vi bjöd på ett glas vin och Tofflan hittade en tavla som hon gillade.


Det blev affär, och vi hoppas förstås att tavlan kommer att göra sig bra i sitt nya hem.
Sen gick vi alla fyra ut och åt en god middag.

K. och jag besökte Soul Food på Väderkvarnsgatan för nåt drygt år. Jag skrev om det här på bloggen. Den gången var vi inte så imponerade av maten men konstaterade att stället ändå har ett slags trivsel och ruffig charm. Charmen finns kvar, och dessutom var maten bra denna gång. Riktigt bra till och med. Five star mignon hette den rätt som tre av oss åt, och jag kan faktiskt inte komma på något att klaga på. God grillad oxfilé, härliga såser (jag valde rosépeppar och den var helt suverän), bra tillbehör. Väldigt prisvärt.

Vi hade verkligen trevligt, och det blev inte alltför sent, eftersom både Anna och K. skulle jobba idag. Hemma blev det en kopp te och lite slötittande på TV. Och imorse kände jag mig osedvanligt pigg och utvilad. Undrar om det beror på de D-vitaminer jag nyligen börjat äta...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men det berodde nog på det trevliga och spirituella sällskapet, Tofflan och Sockan! ;-)

Monica Hortell sa...

Ja, det är klart att det gjorde! :-)