måndag 24 september 2012

Joggat

Plötsligt fann jag mig i färd med att ta på joggingbyxor och diverse tröjor. Joggingskor har jag ju alltid, det är enda sortens skor jag kan ha numera.
Jag vill ut och springa lite, tänkte jag. Till min egen förvåning.
Så det gjorde jag. Märkligt. Det var första gången sen jag opererade foten för ett drygt år sen, så visst kändes det ovanligt. Och även då, för ett år sen, var mina joggingförsök sällsynta och korta eftersom knölen gjorde ont.
Det var i alla fall skönt idag, trots att jag gick mer än jag sprang. Jag kände fläktar av mitt gamla liv med regelbunden träning...
Att det blev av nu beror förstås på att foten känns bättre än den har gjort tidigare. Och inga efterreaktioner har jag fått. Hurra! Så nu kan jag återuppta i alla fall en del av mina gamla vanor. Det gäller kanske att passa på, om nu även fot nummer två måste opereras.

Efter det här trevliga lilla träningspasset åt jag lammfärsbiffar med örter, vitlök och brieost (rester från i fredags) samt stekt blomkål och tomat med brynt vitlökssmör. Vilken lyxig måndagsmiddag!

1 kommentar: