onsdag 30 oktober 2013

En vecka har gått

En hel vecka minsann, en händelselös och ganska oinspirerad vecka med foten i bandage. Jag ser fram emot att ta bort stygnen och få bort det otympliga bandaget, men det ska inte göras förrän om ytterligare två veckor.

På eftermiddagarna tittar jag på mat- och husprogram. Det finns hur många som helst. Den kanal jag oftast fastnar framför är TV8. Sjuan gillar jag också. Däremot undviker jag alla nyhetsprogram, för jag står inte ut med vinklingarna och flosklerna och det allmänt underliga urvalet av vad som är viktigt. Jag har börjat tycka att svensk nyhetsrapportering är väldigt oärlig. Så kanske det är i alla andra länder också, fast jag tvivlar på att det är lika extremt.

K. jobbade ju igår, och när hon kom hem hade hon ont i revbenet igen. Mycket aj och oj var det... Och det är klart, tunga lyft är väl inte det bästa när man redan har gjort sig illa. Skulle bara fattas att hon blir riktigt skadad nu när hon har sagt upp sig och slutar om två veckor.

Då och då går jag in och kollar på Nerjas mäklarsidor. Inte så mycket utbud just nu. Jag kollar också Hemnet, med tanke på att vi måste hitta nånstans att flytta i vinter/vår när Portalgatan är såld. Priserna stiger, tycker jag mig märka. Många lägenheter norpas av ivriga köpare redan innan visning. Det kan bli en riktig rysare för oss.



Inga kommentarer: