måndag 21 oktober 2013

Snart är det dags

Det drar ihop sig. Imorgon ska jag ringa lasarettet i Enköping och få reda på min operationstid på onsdag. Man får inte veta klockslaget förrän dagen innan, och det måste man alltså själv informera sig om, mellan klockan 14-15. Undrar vad som händer om man glömmer att ringa eller missar tiden?

Det är en del att tänka på innan dess. Saker jag måste ordna, jobb som ska skickas iväg etc. Jag kommer ihåg hur det var när jag opererade fot nummer ett - jag var enormt trött efteråt, och det höll i sig en fyra-fem dagar. Orkade ingenting alls. Så jag måste ha nästan en vecka tom, om det nu blir likadant den här gången.

K. och jag firar 21 år imorgon. Eller firar och firar...det blir nog inte så mycket champagne just i år. Det kan ju vara så att jag ska upp i gryningen dagen därpå och promma iväg till Enköpingsbussen. Så en lugn, vanlig kväll med te och TV är det troligaste.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Då får man gratulera er båda idag!!!
GRATTIS till 21 år! (Vi firar snart femårig förlovningsdag, så vi ligger lååångt efter er.)

Monica Hortell sa...

Tack. Vi hade en mysig kväll. Femårig förlovningsdag är inte heller så illa...:-)