söndag 13 oktober 2013

Snart på väg

Resdag idag, det känns lite speciellt. Och ovanligt att flyget går så sent. Oftast måste man upp fyra på morgonen och ta en förbeställd taxi, men nu har vi hela dagen på oss, kan så småningom lugnt promenera till Resecentrum och hoppa på flygbussen. Skönt. Visserligen försvinner en hel dag som vi annars skulle ha haft i Nerja, men jag tycker faktiskt det är värt det. Får se om jag tycker likadant när vi kommer fram mitt i natten.

Vädret i Uppsala är strålande, det vackraste höstväder man kan tänka sig, så nu blir det en långpromenad. Prognosen för Nerja i veckan är också lovande: 25-27 grader och växlande molnighet. Jag har aldrig varit där när det har varit riktigt varmt, så det blir en ny upplevelse. En ytterligare fördel med varmt väder, förutom själva behaglighetsfaktorn, är att man inte behöver packa ner lika mycket kläder som annars. Men det är förvånande hur mycket en vanlig kabinväska rymmer.

Förhoppningsvis blir det några små blogguppdateringar under veckan.


1 kommentar:

lesley sa...

Jag ser framemot alla!