fredag 11 oktober 2013

Vilken bra app!

Visst, jag tycker synd om alla som måste jobba med telefonförsäljning. För många är det enda möjligheten att alls få ett jobb. Men jag avskyr hela fenomenet, tycker inte det borde få finnas överhuvudtaget. Vem vill bli uppringd av försäljare, finns det nån alls som vill det?
Nu har ju eländet nått mobiltelefonen också. Man kan i och för sig nixa sin mobil (har jag också gjort), men det är sannerligen inte alla företag som respekterar det.

Jag har nu installerat en app, en jättebra app! Varningsinfo heter den, och den varnar när försäljare, insamlingar o.d. ringer. Igår installerade jag den, och alldeles nyss fick jag bevis på att det fungerar. Telefonen ringde och en stor varningstext kom upp: Numret blockerat av Varningsinfo.
Ha! Där kan de hålla på från sitt 031-nummer! Jag kommer aldrig att svara.
I min adressbok har Blockerat av Varningsinfo en egen post, och den innehåller massor av nummer, flera tusen.

Det finns möjlighet att stänga av både signal och vibration om ett blockerat nummer ringer, men jag har ännu inte fattat hur man gör. Hur som helst en app att rekommendera! Gratis är den också.

Inga kommentarer: