söndag 6 oktober 2013

Tiden går fort nu

Jag har insett att jag har en massa saker som måste fixas nu i veckan. För sen åker vi till Nerja (bara en vecka, men ändå), efter det ska jag operera foten, och sen är det...vinter. Men, oj!
Jag har överhuvudtaget inte fattat att tiden gått så fort, men det är väl i och för sig som det brukar vara. Inget jag är ensam om heller. Hur som helst, det är dags att planera, att försöka ha lite koll.

Så nu blir det jobb några timmar, fast jag tänkte vara helt ledig idag. Jag har i alla fall hunnit njuta av det fantastiska vädret. Promenerade en dryg timme i försiktig, mjuk höstsol. Vindstilla, ljummet, fuktig, mättad luft. Tänk om alla oktoberdagar vore så!

En laddning pulled pork står nu i ugnen, diskmaskinen är igång. Dags för lite mer intellektuella ansträngningar.

Inga kommentarer: