lördag 18 januari 2014

Mycket vatten

Hjälp vilket oväder det var igår och i natt. Det öste och vräkte ändra fram till morgonen. Dessutom gick det en intensiv och mycket högljudd åska under ett antal timmar. Jag tror att ljudet rullade omkring och ekade uppe i bergen, och det förstärkte alltihop. Ganska mäktigt.

Jag sitter ju en stund i Anettes salong varje dag, nu när hon har semester. Använder hennes internet och bokar in eventuella kunder som kommer in. Oftast lämnar jag datorn här istället för att bära hem den. Jag brukar placera den på golvet, bakom en stol. Igår kväll sa jag till K: "Tänk om det regnar in och blir översvämning i salongen, och min dator står på golvet." Nej, det kan det väl inte bli sa K. men tyckte ändå att jag kunde gå och hämta den istället för att oroa mig. Ja, jag måste göra det, kände jag, annars kan jag inte sova. Och när regnet avtog för en stund stack jag iväg till salongen, lyfte upp datorn från golvet och la den på en stol, det kändes säkrare.

Och minsann, idag när jag kom hit nu idag var det kondens på insidan av skyltfönstret. Med besannade onda aningar låste jag upp och såg sjöarna på golvet! Puh. Nu har jag moppat upp ca 30 liter, och det börjar se hyfsat ut. Intressant början på dagen. Och vilken tur att jag följde min intution!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sannerligen tur! Hoppas nu att vädret blir bättre. Här både solen skiner och det dalar stora flingor. Det har kommit en hel del nysnö men nu är det "bara" -5 grader. I går morse var det -12.4, nordlig vind och en kyleffekt motsvarande -19. Jag höll mig inomhus.
C