torsdag 9 januari 2014

Oväntat

Det går oväntat trögt att sälja lägenheten. Liknande fast något mindre och med högre månadsavgift  i kvarteret bredvid har sålts för samma utgångspris som vårt, så det kan inte handla om priset.
Mäklaren var väldigt optimistisk efter visningarna, eftersom folk hade varit så förtjusta och kommenterat inredning, konst och mysfaktor. Men jag undrar: lägenheten kanske är för personlig? För mycket vi, och människor gillar det men ser inte sig själva där. Borde vi "neutralisera" miljön, exempelvis byta ut K:s färgstarka tavlor mot svartvita tryck föreställande båtar eller New York? Man kan undra.

Nu är det en kvar, alla de andra som anmälde intresse har hoppat av. Så även om den återstående nappar blir det ingen budgivning. Den slitna tvåa något utanför stan som vi var intresserade av, den har däremot gått upp nästan 30% efter en helt hysterisk budgivning. Alltså, det är riktigt konstigt.

Är det månne meningen att vi ska bo kvar?

Nu åker vi hur som helst till Nerja. Jag har fixat lite ärenden på stan, det känns som rena vårvädret ute. Sju plusgrader. Men det ska visst bli snö och kallt vilken dag som helst, så vi har tajmat resan bra.
Det mesta är redan packat, jag har bara småsaker kvar. Sen ska vi fika i lugn och ro, och klockan 16 kommer taxin.

Rapporter från resan kommer förstås. Men kanske inte på en gång, för det kommer att ta nån vecka innan vi har internet i huset. Tills vidare får jag skicka mail och blogginlägg från ställen som har gratis wifi. Det finns många såna, så det får duga tills vidare.

4 kommentarer:

Bia sa...

Ni ska nog bo kvar!

Ditt och datt sa...

Jag tror att ni ska ha is i magen och ta bort en del av Kittys´s tavlor! Det är inte alla som vill ha tavlor som sprakar!

Tror inte ni ska bo kvar - Nerja verkar helt perfekt för er!

Anonym sa...

Först, trevlig resa! Sen en fråga: är verkligen dagens köpare så korkade att de inte kan se ett objekt framför sig möblerat efter egen smak? Om så är fallet, går det väl endast att sälja lägenheter som är helt tomma. Att Kittys tavlor skulle få spekulanter att backa låter för mig osannolikt. Okej, jag känner väl till detta med stajling inkluderande vita väggar och lånemöbler. Jag har dock aldrig trott att någon skulle vara så dum att den inte insåg att det är ett försäljningsknep. Vad jag förstår är det nu inte längre inne att stajla. Dessbättre.
Njut nu av Nerja och fira Kittys födelsedag i solen!
C

lesley sa...

Jag tror snarare det handla om hur manga rum som finns...som du sa Monica 2an fick bud pa bud. Det ar svarare att salja storre lagenheter. Kor pa och se vad som hander. Andra inte pa nagot.