söndag 24 juni 2012

Äkta ledighet

Jag hade bestämt mig för att lördag-söndag skulle bli två lediga dagar, alltså äkta lediga, utan mailande och annat sittande vid datorn. Inget traskande ner på stan, inte ens en tur till Ica. Och det lyckades. Så otroligt skönt vilsamt det har varit. Två vunna wordfeudmatcher (inte dator utan ipad - stoor skillnad...), läsning, promenader, meditation, helt enkelt ledighet i ordets rätta bemärkelse.

Dagens promenad gick åt Nybyhållet och tog en dryg timme. Runt 20 plusgrader, ljumma västliga vindar, fantastiska dofter från gräs och annan växtlighet. När jag kom hem satte jag mig en stund på balkongen. Lite växtlighet har vi där också. Bland annat får denna fantastiska hibiskus stå där i ett solskyddat men ljust läge. Den ser ut att trivas.


1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Så härligt det låter och vilken underbar hibiskus!