lördag 16 juni 2012

Idyll igår, trist idag

Grått och regnigt idag. Vilken tur då att vi fick njuta av vackert väder och mys i S&T:s kolonistuga igår. De gånger K och jag har varit där känner vi alltid att just så här ska man ha det, detta är toppen och vi måste också skaffa en kolonistuga. Det är så fint där i Tunaberg, och bekvämt nära stan är det dessutom.
Vi satt ute och inmundigade lite ost och vin. Det enda som störde friden var en mycket liten hund som hade bestämt sig för att morra och skälla så fort jag rörde mig. Djur brukar annars gilla mig. Men jag tog det inte personligt, eftersom den mycket lilla hunden hade en hemsk och traumatisk start på sitt liv, innan hon togs om hand av S och T. Så hon är lite skadad, det försvinner inte trots att hon har det jättebra nu.
Verkligen synd att jag inte hade kameran med mig, då hade jag kunnat plåta både idyll och hund.

Men idag är det alltså ingen vidare idyll. Lite småtråkigt faktiskt. Jag får hoppas på några spännande wordfeudmatcher.
Och Sverige åkte ur EM går. Faktiskt så gör det mig ingenting. Det är nästan skönt, för då kan jag fortsätta titta på matcherna utan att vara nervös. Fast jag skaffar mig alltid favoriter ändå. England och Tyskland hoppas jag på tills vidare. Och ikväll kanske jag hejar på Polen.

Inga kommentarer: