lördag 23 juni 2012

Mysig midsommar


Det blev en klassisk, solig, mysig midsommarafton. Ute i Gamla Uppsala var det mycket folk men inte obehagligt mycket. H&T hade med sig en flaska bubbel och goda bigarråer som vi njöt av i gröngräset.


När bären var slut och vinet uppdrucket köpte vi kaffe och våfflor. Och cyklade så hem till oss efter ett antal behagliga timmar. Bara att sitta på marken, omgiven av gräs och natur, är något jag skulle behöva mycket oftare.
Men det var också mysigt att sitta på balkongen. Maten var god och vi spelade härliga gamla svenska slagdängor med Solskensorkestern. Och pratade så jag har nästan ont i halsen idag. Supertrevligt allting.
Idag är det grått igen, och lite smått regnar det också ser jag nu. K. börjar jobba klockan två, jag har inget särskilt för mig. Annat än detta.


Det blir nog några matcher under dagen. Det känns som en alldeles lagom sysselsättning.

Inga kommentarer: