lördag 9 juni 2012

Fast i feuden

Jag hade vissa planer för dagen, men jag drunknade i wordfeud, så det blev inget. Det spelet har en märkligt uppslukande förmåga, jag satt i en urspännande match och var totalkoncentrerad.
K. cyklade iväg för att köpa blommor till balkongen. "Hejdå."
Hon kom hem med några färgglada plantor. Det hade gått ganska lång tid. "Hej,"sa jag frånvarande.
"Jag tänkte fika nu," sa hon.
"Okej," sa jag utan att lyfta blicken från datorn.
Och tiden gick.
"Jag går till ateljén en stund."
"Mm."
När den spännande och jämna matchen äntligen var slut tittade jag upp, undrade var jag befann mig och var allmänt förvirrad. Då hade dessutom ett nytt spel med en helt annan person påbörjats.
Pust.
Men väldigt kul är det.
Och att vara så helt fokuserad. så man glömmer tid och rum är kanske...bra? Lite transcendentalt möjligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag fastnar gärna i Alfapet fast på nätet, jag har ju ingen Fån!

Monica Hortell sa...

Jag har heller ingen fån. Men en pad. Och är nu helt besatt.

Ditt och datt sa...

Vem vann?