torsdag 21 juni 2012

Inför morgondagen

Jaha, nu är den här dagen slut. Den gick fort. Tidigare, på eftermiddagen nån gång, hade jag en massa saker jag ville skriva blogginlägg om. Nu är det borta. Vad ville jag, hur tänkte jag, vad handlade inlägget om? Ingen aning. Det har varit så mycket fix och småpyssel idag, plus en klient mitt i alltihop, så jag har glömt mina bloggintentioner.

Men det har varit en bra dag. Och imorgon är det midsommarafton med, som det verkar, fint väder. Vi cyklar nog ut till Gamla Uppsala, tittar på knätofs och fikar. Sen tillbaka hit för middag. Förrätten blir "sill" med tillbehör. Och "sill" skriver jag eftersom jag inte äter sill utan ersätter den med lite rökt lax. Tillbehören blir i alla fall samma som de övriga äter. Och jag ska nog dricka en öl också. Det har jag inte gjort på ett tag, inte på tre veckor närmare bestämt. Men imorgon blir det ett litet avsteg från lchf, ett planerat återfall liksom.

Efter "sillen" blir det fläskfilé med rökt potatis, olika såser och grönsaker. Och nåt rödvin från mina gömmor. Efter det jordgubbar förstås, och även hallon, med vispgrädde och mörk chokladmoussekaka. Det kommer nog att funka. Och jag har valt enkla saker, inget som kräver en jätteinsats i köket.

Nu ska jag göra dagens sista ansträngning: handdiska en del ömtåliga glas som har samlats i diskhon. Och så ska jag gräma mig lite över att Portugal gick till semifinal i fotbolls-EM. Det var visserligen välförtjänt, för de är ett mycket bättre lag än Tjeckien, som var kvällens motståndare. Men jag höll ändå på Tjeckien. Gillar inte Portugal alls, och det beror på att de filmar så mycket. Måtte de i alla fall inte vinna hela turneringen!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Håller helt med dig om Portugal!

Angående middagen ... hur dags ska jag komma? Det låter ursmarrigt!! :-)

Ha en jättebra midsommarafton!

Monica Hortell sa...

Dyk upp vid 17-tiden! :-)