fredag 8 juni 2012

Sol, fotboll och reklam

Solen skiner och fotbolls-EM börjar idag. K. är ledig för en gångs skull och hon ser ännu mer fram emot fotbollen än vad jag gör, eftersom hon är en riktig idrottsfantast. På köksbordet ligger en tjock, dyr, glassig tidning, ett slags EM-special, som K. bläddrar i då och då, och hon har noga antecknat alla matcher i sin almanacka. Sött.

Fast jag gillar också EM. Det är nästan roligare än VM just när det gäller fotboll, eftersom standarden är jämnare. Hoppas det är bra TV-produktion också. Förresten så blev jag helt knottrig när jag såg regeringens förslag om att tillåta reklam i direktsänd fotboll. Jättedåligt! Så stämningsförstörande och vidrigt det skulle vara. Men än så länge förekommer ingen reklam under spelets gång, tack och lov.
När matcherna sänds i TV4 är det reklam i pausen, och även det är irriterande. Ju mer TV-reklam jag ser, desto mer anti blir jag. Och alla dessa trailers...ve och fasa! Det finns program som kanske är hur bra som helst men som jag inte tittar på just på grund av trailervansinnet. Jag är less innan det har börjat, eller inte bara less utan fylld av motvilja, det blir nästan som en allergi.

2 kommentarer:

Anna Marias Verklighet sa...

Kul med fotboll och även med golf som går i TV just nu. Passar mig precis nu när jag är hänvisad till att hitta på sådant som roar mig, utan att behöva mobilisera för mycket. Reklam : Nej tack!

Monica Hortell sa...

Vi är rörande eniga. Och lycka till med konvalescensen!