tisdag 15 januari 2013

Varmt inne

Det här är första gången jag inte fryser inomhus i Spanien. Vår lilla lägenhet är alltså inte bara trevlig, den är varm också. Väldigt ovanligt. Visst, det är skönt med tofflor på stengolvet, men det är inte sådär isande som det kan vara. Och ibland sitter jag i t-shirt. Inne! Väldigt sensationellt, även om ylletröjan alltid är i närheten.
Det finns två stora fönster, och på eftermiddagen kommer solen in, det är en anledning. Och värmeaggregatet är osedvanligt effektivt och bra.
Ute är det just nu +12, lite kyligt alltså. Men solen skiner som vanligt, vilket innebär att det ändå är rätt behagligt, och att temperaturen kommer att klättra uppåt under dagen.

Bild på vårt vardagsrum nedan. Ser riktigt tjusigt ut, eller hur?



4 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Ja, det är jättefint! Skrev just till Kitty och frågade om det är kallt inomhus, men hos er är det alltså varm och skönt - härligt!

Här snöar det ordentligt och vi har just nu -1, men det ska visst bli kallare.

Köpte en ny mobbe i går, ska jag ta med mig min gamla - iPhone 4 - så att du kan testa?

Så köper jag förmodligen en ny resväska, har kollat vilken av alla väskor som är den lättaste. Är livrädd för att bli liggandes en månad när jag kommer ner. Läste att du behövde en ny resväska, har du hittat någon som du vill ha? Min är mörkt vinröd/lilla och jag köpte den för två år sedan. Lägger in en bild på fejset, så att du får se. Om du tror på den, kan jag försöka få den med mig ner.

Allt gott!

Anonym sa...

Det ser riktigt skont ut och welcoming!

Lesley sa...

I live for the next avsnitt! Les x

Monica Hortell sa...

Testa mobbe låter intressant. Jag mailar dig.

Kul att du läser, Les!