fredag 19 augusti 2011

OK med möhippa på gayklubb?

Jag läser på QX sajt att en möhippa nekades inträde på en gayklubb (böginriktad). Kan man förstå tycker jag. Ingen gayklubb vill vara ett möhippejippo. Men kvinnorna känner sig diskriminerade och har anmält klubben till DO. Övermåttan löjligt. Jag hoppas att DO inte tar upp fallet. DO som verkligen inte har gjort så mycket som väckt respekt dom senaste åren. Det senaste man hörde var väl när julklappar skulle kallas vinterpresenter och julfest heta decemberfest. För att inte kränka någon annan religion fick man på myndigheten inte använda ordet jul.
Kort därefter fick chefen Katri Linna sparken, officiellt på grund av dåligt ledarskap. Inte en dag för tidigt.
Om DO inte ska fortsätta vara något som man skrattar åt, hoppas jag som sagt att dom väljer sina ärenden med omsorg och förstånd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sverige med sina ombudsmän i ett nötskal! Kan man inte använda ombudsmännen för ordentliga frågor behöver vi inte ha dem, tycker jag! GAH så arg jag blir!

Monica Hortell sa...

Ja, just DO har gjort bort sig osedvanligt mycket. Man kan bara hoppas att möhippebrudarna inte får något gehör för sin sak.