tisdag 5 juli 2011

Sale, sale!

Energin går inte direkt på högvarv idag, men jag tog mig ner till stan ändå. Nästan alla affärer har stora röda eller chockrosa skyltar om rea.


Eller "sale" som det av någon anledning heter numera. Det ser rent desperat ut.


Värre än mellandagsreorna. Förutom att på mellandagsreorna är det knökfullt i butikerna, folk handlar som galningar och nästan slåss om fynden. Nu är det rätt så tomt överallt. Det måste vara katastrof för till exempel klädhandeln.
Jag gjorde ingen glad heller utan gick hem med mina pengar i behåll.

Rapporteringar från Almedalen tar upp mycket plats i tidningarna. Det måste vara världens glassjobb för journalister. Åka dit och bevaka olika debatter, skriva personliga reflektioner, frottera sig direkt med höjdare - och så festa på kvällar och nätter.
Även för politikerna är det nog som ett stort mysigt sommarläger. Vad det egentliga syftet är vet jag inte.
Men när det är över fortsätter förhoppningsvis rapporteringen om världsekonomin och annat intressant.

Inga kommentarer: