torsdag 23 juni 2011

60-talsmusik

Jag håller på och lägger in musik på datorn för senare överföring till iPoden. 60-talspop är det jag samlar ihop just nu. Har rätt många såna skivor, fast det är ju ingenting jämfört vad jag hade på vinyl (numera sålda).
En samling med tre CD har jag plockat en del ur, men på den är det mest amerikansk musik, mycket Tamla Motown t.ex., och det har jag aldrig varit lika förtjust i som i den brittiska popen.


Dock har jag annat också, och tillsammans blir det rätt många låtar. Jag saknar något med The Kinks, så det ska jag försöka få tag i. Och det hörs nu väldigt tydligt vad som håller så här ofattbart många år senare. Beatles förstås, och vissa låtar med Searchers är också bättre än jag trodde. Ett av mina dåtida favoritband, Hollies, är väl ganska blandat tycker jag. "Here I Go Again" som jag fullständigt älskade låter inte så jättebra nu. Däremot, Mamas & The Papas - väldigt mycket bättre än väntat.

Jag tänker ha den här musiken i öronen när jag tränar. Mycket roligare och mer peppande än den trista strömlinjeformade ljudmatta dom har på gymmet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vi har 70-talskväll i afton med bland annat Bee Gees och lite annat smått och gott (ABBA, Tina Charles, Rod Stewart med flera). Härligt! :D

Monica Hortell sa...

70-talet är också bra. Mysigt med nostalgi...