tisdag 7 juni 2011

Härlig kväll

Hemma efter en trevlig kväll. Vi tänkte titta lite på matchen Sverige-Finland, men TV:n är helt utslagen. Ingen kanal fungerar. 575 hushåll är utan TV enligt lokaltidningen.  Grävde dom av nån kabel när dom höll på med träden??
Anyway, vi har haft en fantastisk kväll. Åt middag på Tzatziki. Läget är ju bättre än maten, det är väl Uppsalas bästa läge och kanske mesta turistfälla. Men idag var maten bra, allt smakade OK och mer än så, det var riktigt gott tyckte vi alla tre. Inbakade räkor med vitlök var en höjdare, och Nikkis pikilia likaså.



Det var varmt ute. Fyrisån, skugga, tunna kläder - och svetten rann. På ett behagligt sätt. Det kan helt enkelt inte bli bättre rent vädermässigt.
Och jag fick äntligen dricka Retsina. Jag tycker det är jättegott, och tyvärr är jag ganska ensam om det här i familjen.



På väg hem dividerade om huruvida vi skulle skynda oss för att hinna se matchen eller om vi skulle fortsätta njuta av uteliv och tropikväder. K. ville hem och se fotboll men blev nedröstad. (Som tur var eftersom vi inte hade nån TV, vi tillhör dom 575 olyckliga hushållen...) Istället gick vi till Lingon och tog ett glas vin. Hot, hot. Jag blir bara helt begeistrad över detta väder.


Nikki tog 21.09-tåget hem. K. och jag gick hemåt i sakta mak, fortfarande var det jättevarmt och solen liksom gnistrade på ett speciellt sätt.


Nu, 22.20, är det + 23 ute. I love it! TV:n är fortfarande gone, men vad gör det. Om jag får ha såna här dagar/kvällar behöver jag inte se på TV en enda timme, inte nån gång.

Inga kommentarer: