fredag 3 juni 2011

Vad är det för dag?

I onsdags trodde jag att det var fredag. Igår trodde jag det var (en vanlig) söndag. Idag har jag hela tiden trott att det är lördag. Hur ska det bli imorgon? Vilken dag kommer jag att känna att det är då? Och sen är det ju söndag på måndag också - det kan bli knepigt även fortsättningsvis!

Jag har äntligen tagit fram cykeln, så imorgon blir det kanske en cykeltur till Gamla Uppsala, oavsett vad det är för dag.
När jag gick till macken tvärs över vägen för att fylla på luft noterade jag en liten underlig plastplupp som satt lite löst på en eker. Testcyklade tillbaka till gården, och av en ren slump/lycklig omständighet/ängels ingripande såg jag sedan att den lilla pluppen hade lossnat från den oranga hårdplastreflex som sitter fastspänd mellan ekrarna. Den hårda plastbiten, som är kanske 15 cm lång, hängde därför löst, och hade lätt kunnat ställa sig på tvären. Tur att jag upptäckte det innan jag gav mig ut i trafik eller nedförsbackar! Stor tur!

Inga kommentarer: