torsdag 30 juni 2011

Torsdag i Luleå

Hello! Nu testar jag Google Chrome+PC. Man får verkligen tänka i nya banor... Chrome är i alla fall bättre än Explorer.

Våffla med vispgrädde och sylt - hur ofta börjar man dagen så? Aldrig någonsin har jag gjort det, förrän idag.
Hotellfrukost. Våffelvarianten har jag alltid hoppat över, men nu bestämde jag mig för att prova. En gång och aldrig mer, för det var inte så gott. Nej, imorgon blir det bacon och äggröra. Och frukt.

I alla fall: yr.no lyckades inte så bra med sin prognos. Det är mycket varmare än dom förutspådde. + 27 idag. Vårt lyxiga hotellrum är stekhett, jag har aldrig varit med om ett så varmt rum. Som tur är finns en takfläkt.

Just nu är vi hos min bror Roger och hans fru Eva. Har ätit en fantastisk middag med oxfilé och blomkålsmos och lite annat. Rött vin också förstås. K. och jag har gått barfota i deras trädgård, för att få en healande gräs-känsla.
Vi har också hälsat på min mamma och druckit kaffe + ätit bullar.

Intressant iakttagelse: Det finns klöverängar här. Bara något kvarter från stan. Stora gräsmattor med vit- och rödklöver, smörblommor, rölleka och till och med  några blåklockor,. Hemma är det bara maskrosor. Överallt.
Gammaldags ängar - hur fint är inte det?

Det finns mer att skriva, men jag måste lägga ut det här nu. Innan PC-djävulen tar över och förstör allt.
Jag känner mig enormt otrygg med alla dessa PC. I övrigt är allt hur bra som helst!

Inga kommentarer: