söndag 19 juni 2011

Lång fest och TV-golf

Vad ska jag göra idag då? Har inga direkta måsten som hänger över mig, så det kanske blir en kort promenad, lite läsning, möjligtvis en stunds slötittande på TV. Ja, det låter ledigt och bra.

Det var en trevlig fest igår. God buffé, fantastisk tårta, mysiga människor. Och Izabell som fyllde 18 var såå glad över att äntligen vara vuxen. (Vilken hon har varit länge, så det är skönt för henne att liksom vara det officiellt också.) Här är hon med mor och bror. Snygg familj.


Det blev mycket senare än jag trodde, festen började 16 och jag var väl hemma vid 23-tiden. Härligt att cykla på kvällen när det är ljust så länge!

Hemma satt K. och tittade på US Open. Golf alltså. Jag har också börjat tycka att det är lite kul ibland att se på golf, även om det också är rätt pretentiöst ibland. Alla dessa halvfeta karlar med pikétröjor nedstoppade i byxorna, andäktig publik som applåderar varje slag...lite mysko är det. Jag menar, en boll har hamnat i en sandbunker, spelaren tar en klubba och slår upp bollen från bunkern, den går inte i hål, det är inget mästarslag, men bollen kommer upp på gräset - är det så fantastiskt? Sådant applåderas i alla fall, och den halvfete vinkar lite lojt medan han själv traskar upp från sandbunkern.
Och så tjänar dom vansinnigt mycket pengar, golfspelarna. Det är det i och för sig många som gör. Men nog känns det som att andra penningstinna sporter som exempelvis fotboll eller tennis är ganska mycket slitigare än golf.

Ikväll är det i alla fall final/slutspel/upplösning i US Open, och då kan det bli lite spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattade gott åt din beskrivning av publikens hänförelse över att se en spelare slå ett slag ur en bunker. Nu vet jag i sig inte hur bollen låg i bunkern, pluggad i sanden, vid kanten eller liknande men jag vet av erfarenhet att det är marigt få upp bollen, ibland nästintill omöjligt. Skulle vilja ta med dig till en golfbana så att du får testa.
C

Monica Hortell sa...

Svårt är det förstås. Men dom är ju proffs, dom har tränat på det tusentals gånger...

Anonym sa...

Thanks for your marvelous posting! I definitely
enjoyed reading it, you happen to be a great author.
I will make certain to bookmark your blog and definitely will come back at some point.
I want to encourage you to ultimately continue your great work,
have a nice holiday weekend!

Feel free to surf to my web blog: セイコー 時計