lördag 4 juni 2011

Balkongmiddag och kortspel

"Ska jag gå handla?" undrade jag. "Grillad kyckling kanske?"
Ja, vad skulle vi äta? När allt solande var klart tog vi varsitt glas vin på balkongen medan vi diskuterade kvällens middag.


Till slut enades vi om att ta tillvara det vi hade hemma. I frysen fanns några kycklingfiléer. Kylskåpet innehöll en öppnad påse krispig blandsallad, en paprika och en gul lök. En liten mozzarellaost också + halloumi. (Halloumi kan man alltid ha hemma, den har jättelång hållbarhet!) En tomat kunde också uppbådas och lite färska örtkryddor som står i små krukor i köksfönstret. Inte att förglömma två gamla, halvmjuka morötter.
Tillsammans blev det en jättegod middag: Citronkryddad kyckling, tomat/mozzarella/basilika-sallad, rostad paprika/lök/morot med rosmarin, stekt halloumi med oregano. Och grönsallad. Vi behövde inte handla en enda grej, eftersom vi hade världens bästa ingredienser hemma utan att egentligen veta om det!

Sen spelade vi kort. Två omgångar av ett kortspel som jag inte vet namnet på, men K. har lärt sig det av sin engelska kompis Lesley. K. vann första omgången och hade klart övertag i den andra.


Men mot alla odds tog jag mig på slutet och vann på sista kortet som var inget mindre än hjärter ess!


 Vi brukar ha en sommarturnering, balkongkortspel när vi inte har något annat för oss. Nu står det 1-1, och det känns förstås bra och rättvist. :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till vinsten! :D