söndag 3 juli 2011

Hemma igen

Har precis kommit hem och känner att jag genast måste aktivera bloggen. Att inte ha skrivit något inlägg på två dagar känns konstigt, ungefär som att strunta i sina växter eller att inte ge katten mat. Men jag orkade inte hålla på med folks jobbiga PC-Explorervarianter.

Det har varit fyra supermysiga dagar i Luleå. Jag skriver lite om det i senare inlägg, det här är mest för att konstatera att vi är hemma, att resan gick bra etc.
Vädret i Luleå var strålande även idag. Vi njöt av solen medan vi väntade på flygbussen.


Kom så till Kallax, och där fastnade K. i säkerhetskontrollen. Hihi. Det fanns två fyrkantiga föremål i hennes väska, konstaterade den nitiska säkerhetskvinnan. Jag visste inte att fyrkantighet ansågs som en säkerhetsrisk, men det var ju intressant att veta.
Dom två föremålen bestod av en kubformad tvål (min) och en ask med en annan typ av tvål inuti (också min). K. tog dom i sin väska för att vi skulle fördela vikt och utrymme på ett bra sätt, men därför fick hon nu gå in i ett bås tillsammans med säkerhetskvinnan, och draperiet drogs för. Väskan rotades igenom, tvålarna avslöjades. Och sedan fick K. packa om alltihop. Tur att hon är så jättebra på just det! Att packa alltså.


Jag stod utanför och hade ganska roligt åt alltihop. På ovanstående bild ser man både det mystiska paketet i förgrunden och den kubformade tvålen lite längre bak.

Väl framme på Arlanda och sedan i Uppsala var det ju lite halvdant att mötas av det kulna, mulna, duggregniga vädret. Hungriga var vi också, så vi stannade till på Amazing Thai inne i Kvarnen och åt buffé + tog en öl.



Egentligen hade vi tänkt ha en vit dag efter dom fyra Luleådagarnas festande, men varför anstränga sig? :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni blev i alla fall rena av alla tvålar eller beslagtogs de?

Monica Hortell sa...

Haha, nej dom beslagtogs inte. Så det blir ett väldigt tvättande framöver.:-)