fredag 4 januari 2013

Husliga projekt

Det går framåt. Jag är i princip frisk och K. är i alla fall mycket bättre än igår. Nu har vi precis plockat bort julen. Ner med tomtar, pynt, stjärnor med mera i lådorna. Det är så skönt, så befriande på nåt sätt. Och det passade särskilt bra att göra det idag när vädret var så fint och våraktigt.

Frigöra lite plats i skafferiet är ett annat projekt. När folk ska bo här i sex veckor måste det finnas åtminstone lite plats för deras grejor. Flingpaket, bröd och vad nu Tina brukar handla. Och vårt skafferi är proppfullt, det står dubbla lager av det mesta, det är staplat på konstiga sätt och ja, jag har ingen aning om vad som står längst ner och innerst. Nu har jag lite mer koll, och det var minst sagt välbehövligt. Fyra eller fem glasburkar med goda indiska såser hör till det som uppenbarade sig. Intressant. För när jag vill göra indisk mat köper jag en ny glasburk med god sås. De som redan är inhandlade syns ju inte i den allmänna röran.

Beslut: Endera dagen ska vi äta indisk mat.

Inga kommentarer: