tisdag 22 januari 2013

Vitaminchock på Joannys

Jag skrev inget blogginlägg igår. Det hände inte så mycket, vädret var fint, klarblå himmel, inte ett moln. Vi tog det lugnt, solade, läste etc., och jag jobbade lite vid datorn. Hade en stilla hemmakväll, somnade tidigt. Det var det hela.

Idag var det skönt så länge solen var framme. Vi åt lunch på ett väldigt trevligt ställe som vi upptäckte för några år sen, och det gick att sitta ute. Att dela på en "Tropisk sallad" var ingen dum idé.


Otroligt fräscht och rena vitaminchocken, särskilt för mig som inte äter så mycket frukt numera.

Medan vi satt där på Joannys gick solen i moln, och sen på hemvägen kom några regndroppar också.

Vi ska inte röra oss så mycket ikväll, men en tapasrunda blir det. En av Nerjas mest prisvärda restauranger heter La Dama, ett litet ställe med mestadels italiensk mat och nästan alltid fullt. Vi åt där i fredags eller lördags. K. tog en pizza och sa att det var den godaste pizza hon nånsin ätit. Jag var ju tvungen att smaka en bit, och det var den godaste pizza jag också nånsin ätit. Dit går vi igen!
Hur som helst, borden står väldigt tätt och bredvid oss satt (förstås) ett par från Sverige, närmare bestämt Örebro. Vi "slog oss i slang" (haha, jag har aldrig använt det uttrycket förut, aldrig nånsin!) med dem. De var i Nerja för första gången, och vi bestämde att ses och äta tapas en kväll. Och det blir just ikväll har vi nu bestämt per telefon. Kul.

På tal om telefon. Jag kan inte ringa samtal från min mobil! Mystiskt, det har alltid funkat förut. Men nu säger en röst att servicen inte är tillgänglig från detta nummer. Mitt mail till Telias support har inte fått nåt svar. Kanske kommer det inget. I alla fall kan jag ta emot samtal, och det är ju faktiskt viktigare.

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Det låter som en trevlig kväll!

Har du kollat dina inställningar på mobben, kanske är det något som är förbockat som inte ska vara det, eller tvärtom?

Martina, Telia Kundservice sa...

Hejsan Monica!

Jag heter Martina och jobbar på Telias kundtjänst. Vad tråkigt att din mobil inte fungerar som den ska, har du kvar ärendenumret du fick då du mailade oss? Kan jag kika på ditt abonnemang och se hur det ser ut.

Väntetiderna är tyvärr lite långa då man mailar oss just nu. Det ber vi förstås om ursäkt för och vi jobbar hårt med att komma ikapp i köerna! Hoppas du har en fin resa :) /Martina