söndag 6 januari 2013

Ord

Den senaste veckan har gått helt sanslöst fort. Jag har massor att göra och har tack och lov skrivit en lista där jag prickar av punkterna allteftersom.
Vi kommer knappt att hinna packa...så känns det.
Några långa blogginlägg lär det inte bli på några dagar. Men jag har ett på gång, och det handlar om ord och uttryck som irriterar mig. Och ord jag gillar. Mitt favoritord är faktiskt "snickare". Jag tycker om klangen i det ordet. "Nickel" är också fint. Medan "vatten" är ett ganska tråkigt ord. Och "stropp" är direkt fult.
Sånt kan jag hålla på och tänka på när jag inte har nåt särskilt för mig. Jag återkommer i frågan.

3 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Kräksjukan är ett ord jag absolut inte gillar, för att inte tala om själva sjukdomen i sig ...

Sjukan drabbade mig ombord på båten från Helsingfors i lördags natt och det lär inte bli något Masesgården på söndag. Fast Masesgården är ett fint ord, tycker jag :-)!

Anonym sa...

Jag hoppas att ni får en jätteskön resa och vistelse! När ni är tillbaka i stan är jag säkert mycket piggare på Wordfeud än jag har varit. (Har inte riktigt orkat.)
Ha det gott!

Monica Hortell sa...

Nej kräksjukan är inget vidare. Men det är svårt att veta om det beror på själva ordet eller om betydelsen färgar av sig på hur man upplever ordet. Själv får jag aldrig den sjukan, tack och lov.

Och tack, vi får det säkert fantastiskt!