söndag 20 januari 2013

Söndag i Nerja

Varje dag känns som lördag, sa K. idag. Och så är det verkligen. Fast idag var det förstås söndag, och vi gick till den stora loppmarknaden för att både få en rejäl promenad och titta lite på vad som fanns. Jag köpte några böcker.


K. hittade också några saker hon ville ha, bland annat ett gammalt lakan som hon ska som underlag/skydd när hon målar.
Sedan gick vi hem och uppsökte takterrassens lä-hörna. Det blåste rätt kraftigt idag, men det finns alltid en hörna som är skyddad, så vi drack kaffe, läste och solade. Tills det kom lite moln och dis. Då gick vi ut på stan och kollade på fotboll på en engelsk pub. Delade på en gin&tonic.

Ingen av oss kände för att gå ut och äta ikväll, så vi gick till ett kycklingställe. Det finns några såna, "pollo asado", där kycklingar grillas långsamt över öppen eld och blir otroligt saftiga och möra. Jättegott. En sån kyckling brukar räcka till två middagar för oss.

Vad har vi gjort sen? Spelat wordfeud, tittat på TV, bara slappat.
Imorgon är det måndag och ny vecka. Om det nu gör nån skillnad. Vi ska troligtvis träffa några nya bekanta, äta lite tapas, promenera vid havet, sola på terrassen, läsa och, ja...dagarna går och det är trevligt nästan jämt.
Jag ska jobba lite imorgon också, det kan vara skönt som omväxling.

3 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Jag har aldrig varit på loppmarknaden, där den ligger nu! Ytterligare en sak att göra - ska bli så kul!

Anonym sa...

Vilken härlig tillvaro!

Här har blivit lite varmare nu, bara -6 grader i morse, men vi har massor av snö. Och jag blev tvungen att gå till doktorn igen i fredags. Men allt är OK.

Hare gott!

Monica Hortell sa...

Det är en riktig drömtillvaro, jag kan inte tänka mig bättre. Jo, förstås, om det vore några grader varmare. Men det kommer.
Bra att du är OK!