tisdag 8 januari 2013

Kött Kök och Bar. Packning.

Har varit i Stockholm större delen av dagen. Kom hem lagom till ett styrelsemöte med brf. Och, trevligt nog, efterföljande middag på restaurang.
Kanske har jag nu hittat min ultimata favoritkrog i Uppsala: Kött, Kök och Bar på Väderkvarnsgatan. Fantastisk mat!
Jag åt carpaccio till förrätt, fräscht och gott. Och huvudrätten: hjortinnanlår med murkelsås, är bland det goadste jag nånsin ätit. Inte direkt svindyrt heller.
Alla var för övrigt jättenöjda med sin mat, det var ingen miss nånstans.
Stark rekommendation alltså.

Nu återstår en dag innan resan, och den är rätt späckad den också. Massor av små saker som ska fixas och ordnas, plus förstås att det ska packas. Det är K:s specialområde. Som tur är, för det är verkligen inte mitt. Jag gillar inte att packa (hate it!) och är rätt dålig på det. K. viker allt så fint och lägger varje sak på den ultimat bästa platsen, och på nåt märkligt sätt får hon allt att rymmas. Men jag var faktiskt starkt betänkt på att köpa en större resväska idag. Den jag har är visserligen turkos och snygg men ganska basic utrymmesmässigt. Vad är det för fel på mer plats? Inget fel alls, tänkte jag. Dock var det för bökigt att släpa en jätteväska i snömodden och på tåget, så jag skippade det. Blir det kris kan jag köpa en imorgon eftermiddag.

Inga kommentarer: