lördag 12 januari 2013

Tapas och shopping


Så här kul har vi det!
Vi har varit ute på en mycket liten tapasrunda ikväll. K. har inte varit så mycket för det, men jag tror jag har "frälst" henne nu efter två lyckade besök på mysiga små ställen. Det är trevligt, det är (oftast) gott, och det är otroligt prisvärt. Även om det mesta är aningen dyrare än för ett år sedan. Momsen har höjts i Spanien, det är en orsak till prishöjningarna. Men, om två glas vin plus en liten grillad minihamburgare med tomat plus tre stora köttbullar med tomatsås kostar motsvarande 38 kronor - vad ska man säga? "Förra året kostade det bara 33!" Nej, det säger man inte, om man inte är både snål och korkad. Det var billigt förra året, det är billigt även nu. Egentligen behöver man inte köpa hem mat och laga i det lilla köket. Bättre att stödja de lokala ställena, de kämpar stenhårt i en hemsk lågkonjunktur.
Det är bara så glädjande att många ställen klarar sig trots krisen.

Eventuellt ska jag också stödja en väldigt bra väskaffär. Min stora resväska är otroligt snygg i och med att den är turkos, men den är tung och har dåliga hjul. Det är faktiskt en Carlton, det var ju ett så bra märke, men kvalitén är inte super. Kanske skippar jag den och köper en som passar mig bättre - trots att den inte är turkos.

K. var också in på en väskaffär idag, eller snarare en läderaffär. Hon köpte en supertuff väst som ligger i den oranga påsen.


Så vi satsar på lite shopping i blygsam skala. Direkt ruinerade kommer vi inte att bli.

6 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Jag lääängtar efter att gå med er och äta Tapas!!!

Nu ser jag så fram emot att åka och det är jag väldigt glad över! Det tog ett bra tag innan åka-till-Nerja-glädjen infann sig, men nu är den här!!

Monica Hortell sa...

Vi sa just att "hit går vi med Jill". Kul att känslan har infunnit sig!

Unknown sa...

Härliga Bilder!!!!
Kitty verkar ha mycket kläder på sig, vad har ni för temperatur??

Monica Hortell sa...

På kvällarna har det varit 13-15 grader, och det är varmare än vanligt. Ofta är det runt 8-10 i januari.
När solen är uppe är det förstås bättre, fast man går inte direkt i t-shirt. En extra tröja behövs än så länge.

Anonym sa...

Jag tycker att du definitivt ska köpa en ny väska - som inte är turkos! Varför inte snyggt orange, som Kittys påse???
/Rådet för Oombedda Råd

Monica Hortell sa...

Det kan tänkas bli en lila...