söndag 10 februari 2013

Hundmaskerad

"Jag går ut och ser om det finns några djur jag kan plåta," sa jag i förmiddags.
Den stora karnevalen fortsatte nämligen idag, och i programmet stod något om husdjurstävling. Eftersom jag nyligen har sett en hund iklädd volangkjol, trots att det inte alls var karneval/maskerad då, så förstod jag på ett ungefär vad som väntade.
Och ja, en schäfer i harlekindräkt, en bulldogg med grön blomdräkt och rosa mössa, en bassett i Robin Hood-kläder...nu har jag sett allt.
Det var svårt att ta bra bilder, det mesta blev suddigt. Men hundarna var förvånansvärt tålmodiga och stämningen god i största allmänhet. Efter ett tag tänkte jag inte längre på hur absurt allt var, utan det kändes riktigt trevligt och normalt.

Den schäfer som inte hade harlekindräkt var istället iförd cowboykostym, komplett med hölster och pistol.
Den lilla tuffa hunden med flygarjacka fann sig i att ha glasögon.
Och den lilla terriern hade silverdräkt och så mycket plymer och fjädrar och glitter så man såg knappt själva hunden. Den hette Pipo och hade en egen hejaklack.




Alltså, tänk vad folk kan hålla på med. Vad de hittar på!
Jag vet inte hur själva tävlingen gick, men det kändes som att Pipo låg bra till.

Inga kommentarer: