söndag 3 februari 2013

Skönt att vila från media

Ju längre tid som går här i Nerja, desto mindre ser jag på TV och desto mindre läser jag tidningar på nätet. Även bloggläsning har hamnat på ett minimum. Det är skönt att vila från bruset, från alla uppskruvade mediavirvlar.
När jag nån gång går in och och uppdaterar mig på svenska nyheter blir jag bestört över tonfallen - de märks ännu tydligare när man har distanserat sig. Speciellt kvällstidningarna; elakheten och illviljan som de flödar över av - det är rent obehagligt.

Med det sagt: igår kollade vi på svensk TV i alla fall, närmare bestämt på Melodifestivalens första deltävling, uppe på San Miguel där Jill bor. Vi var väl en 15 pers. som satt där i baren, och det verkade som att alla tyckte att den unga, smala Japanpojken förtjänade att vinna.

På hemvägen stötte vi ihop med diverse bekanta, bland annat Eva L. som bott i Nerja i många år. Nu har hon nyligen opererat ett knä, så hon gick med kryckor och var vit som ett lakan. I motsats till K. som är så brun så hon knappt syns i nattmörkret. I alla fall enligt Eva. När K. fick syn henne och ropade "Hej Eva!", tittade Eva frågande och lite förvirrat. "Hur mår du Eva?" sa K.
Det tog ytterligare några ögonblick innan polletten ramlade ner:
 "Men herregud, är det du! Jag såg inte ansiktet för du är så brun, jag såg bara ett par glasögon som blänkte!"
Ganska kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

It's truly a great and helpful piece of info. I'm happy that you
shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this.
Thanks for sharing.

Feel free to surf to my web blog :: firma reklamowa

Anonym sa...

If some one needs expert view regarding running a blog afterward i advise him/her to go to see
this website, Keep up the fastidious job.

Visit my site; creative group