torsdag 12 juli 2012

Dagarna går

Dagarna försvinner i rasande fart. Inget ovanligt i och för sig. Nu har vi besök från Luleå, och det är alltid trevligt.
Igår var vi hemma och åt tacos. Spelade wordfeud också, alltså vi satt vid varsitt bord med Phone resp. Pad i högsta hugg och spelade mot varandra! Den nya tidens sällskapsspel.
Idag blir det en tur på stan. Fika nånstans, kanske en öl på lämpligt ställe. Fast jag får hålla mig till vin i så fall. Under Pride ska jag dricka några öl och även lätta på mina andra restriktioner, men fram till dess är det nog bra om jag avstår från stora kolhydratintag.
Många kommenterar att jag har gått ner i vikt, trots att det inte är något direkt jätteras. Men det är en viss plufsighet som har försvunnit, och den vill jag helst inte ha tillbaka.

Stackars K. jobbar 12-21 idag. "Fördömt också!" sa hon när hon såg att det var sol ute och dessutom en hyfsad siffra på termometern. Det hade varit en bra kolonistugedag för henne. Men antingen regnar det eller också jobbar hon. Hoppas det blir bättre senare i sommar.

Innan dagens lilla nöjesliv på stan har jag lite grejer att göra. Det ska jag börja med nu. Innan även den här dagen försvinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag gissar att K är rätt OK med att jobba just nu när regnet vräker ner och det åskar...

Monica Hortell sa...

Ja, hon var nog inte alls ledsen när regnet och åskan kom...