fredag 6 juli 2012

Nyttigt och blandat

Igår var en alltigenom lättsam och trevlig och kul dag. Idag har det varit mer blandat. Diverse plikter smyger sig in. Men vi cyklade i alla fall till Tunabergskolonin och träffade S. Som vanligt skönt att sitta där bland hallonhäckar och planteringar. Eftersom vi ska få låna/se efter kollan när S. och T. är bortresta var det lite småsaker att gå igenom, plus att vi fick nycklarna. Hoppas vi kommer att kunna vara där mycket!
Jag gick förstås fram och undersökte hallonläget. Det ser ut att bli ett normalt hallonår, att döma efter de kart som finns nu. Mina favoritbär, jag är helt galen i hallon!

Sen har jag insett att jag måste jobba in vissa grejer innan vi åker till Västkusten om tio dagar. Och så värst mycket tid finns inte. Efter diverse disk och tvätt och strykning och plock har jag därför suttit vid datorn och försökt vara kreativ. Det hade kunnat gå bättre. Men också sämre i och för sig.

Imorgon kommer Karin hit, så då blir det nya roliga sittningar med mat och vin. Hej och hå.

Inga kommentarer: