tisdag 10 juli 2012

Grått igen

Ännu en blygrå dag med tända lampor inomhus. Jag ska till Stockholm och klippa mig, något jag verkligen längtat efter. Håret hänger i långa testar, men får nu förhoppningsvis lite mer struktur.

K. är deppad eftersom hon är ledig idag och hade sett fram emot att tillbringa dagen vid vår lånade kolonistuga. Men 15 grader och risk för regnskurar lockar inte till koloniliv i gröngräset.

På tal om grått: I dagens UNT fanns en väldigt bra debattartikel om Uppsalas nya Resecentrum. Den uttryckte exakt det jag också tycker och har skrivit lite om här i bloggen. Resecentrum är för kallt (vad gäller estetiken), för grått, för svart, för ogästvänligt. Sedan tyckte skribenten att funktionaliteten är bra, men jag har mina förbehåll även vad gäller det. Nästan inga sittplatser, en enda liten hiss, rulltrappa enbart till en av uppgångarna, löjligt små informationstavlor...nej, det är inte bra utan ganska dåligt. Men nu ska jag snart dit i alla fall, och sänder som vanligt upp en liten bön om att tågen ska gå i tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Resecentrum är en mardröm för funktionshindrade som rörelsehindrade och synskadade!!!

Monica Hortell sa...

Ja det är ofattbart att dom har fått bygga så!