måndag 9 juli 2012

God mat från Sri Lanka

Om ett ställe heter Café Dwell och det utanför står en skylt som lockar med "kakor, smörgåsar, tårtor" - då väntar man sig inte att detta ställe ska servera en häftig, exotisk sri lankesisk lunchbuffé. Eller? Men nu kan man i alla fall äta mat från Sri Lanka i Uppsala, väl kamouflerad bakom caféreklamen. Jag var där idag med A., och det var jättegod mat. Påminner om indisk, men med lite egen twist. Kryddig och smakrik. Och riklig. En väldigt bra buffé helt enkelt.

Jag frågade varför de inte sätter upp en skylt eller åtminstone en textad affisch om vad de erbjuder. "Jaa, det kanske vi borde göra" sa tjejen bakom disken lite dröjande sådär.
Risken är nu att denna pärla förblir okänd för de flesta, men jag ska i alla fall göra min insats: Café Dwell ligger mitt emot UKK, i hörnet Storgatan-Vaksalagatan. 85 pix kostar det att äta där. Mycket prisvärt.

Inga kommentarer: