måndag 16 juli 2012

Resdag

Det var en lång resa med tåg, tåg, buss och färja. Nu är vi på Koster, har hunnit äta middag och ta en kvällspromenad. Det är väldigt vackert här, och inte regnar det, Tvärtom, vi har sett solen!

Det värsta med dagens resande var det tidiga uppstigandet. Väckarklockan var ställd på 7.00, och jag var uppe och såg Gudfadern 2 (har inte sett den tidigare) till 02.45! Inte så många timmars sömn med andra ord.
Men det går ju bra att vakna tidigt när man ska göra något speciellt.
Tåget från Uppsala gick exakt i tid, på sekunden rentav. No problems. Och det näst värsta med dagens resa var kaoset på Stockholms central. Trångt och bökigt, svart av folk på perrongen. Jätteresväskor och barnvagnar och packning av alla möjliga slag. Det var knappt alla hann på innan tåget till Strömstad avgick, och väskor och vagnar stuvades på konstiga sätt.

Att sitta på ett tåg är helt okej. Man kan läsa, äta och lyssna på musik. Fast det var onödigt kallt. Jag är ingen stor vän av luftkonditionering, och här blåste det väldigt obehaglig kalluft. Gränsfall men trots allt uthärdligt.

Tåget gick inte till Strömstad som det skulle, utan man fick gå av i Skee, en liten, liten ort där ersättningsbuss väntade. Och sen stod vi där i gassande sol och väntade på Kostervåg, som färjan hette.
Det gungade en del, och jag fick lite flashbacks från när jag hade odämpad vattensäng. Inte helt fel.

T och S har ett fantastiskt hus här på Nordkoster. En gammal Betelkyrka som är ombyggd till något som är...ja, rena drömmen. Imorgon kanske jag kan ta lite bilder.
Just nu går mycket energi åt till att få den lilla lilla hunden att gilla mig. Åtminstone att låta bli att bita mig. Det går framåt kan jag säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får sköna dagar!!! :D