lördag 14 juli 2012

Klippt

Det är ju jättevarmt idag!
Jag cyklade till vår lånade kolonistuga för att se hur mycket gräset har växt. Egentligen är det K. som mest vill vara där och som har ansvaret, men hon jobbar 12-21 i vanlig ordning. Alltså föll eventuell gräsklippning på min lott. På det lilla husets framsida var gräset kort och bra, och jag drog en lättnadens suck. Men när jag gick in på själva tomten såg jag att där var det gränsfall. Inte så högt än, men om sådär tre dagar är det absolut dags. Då är inte vi hemma, så jag tog fram handjagaren och gjorde vad jag kunde.
Om tre dagar kommer också de första hallonen att vara helt mogna.
Efter klippningen satt jag en stund i solen. Lyssnade på fågelkvitter blandat med grannars elektriska maskiner (en elklippare och en trimmer tyckte mig spåra) samt trafiken från Bärbyleden. Trots de mer störande ljuden var det väldigt vilsamt med en kolonistugestund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stugan verkar ligga nära Annas mammas och där är jättefint! :D

Monica Hortell sa...

Väldigt fint - en underbar idyll!