fredag 27 juli 2012

Hallonparadis

Idag har jag varit i hallonparadiset. Oj, oj vad kul. Direkt efter frukost cyklade jag till kolonistugan. Hallonbuskarna dignade av bär, och jag fyllde snabbt mina medtagna byttor. Klippte gräs gjorde jag också.
Sen hem med skörden och direkt iväg till affären. Diverse mat och förnödenheter inhandlades, och efter det la jag in månadens räkningar för betalning.
Kände mig nästan hysteriskt pigg, så jag kastade mig ut igen, ner till stan den här gången. Valnötsbröd och vin.
Ja, och nu ikväll cyklade K. och jag tillsammans ut till kolonistugan. Mer hallonplockning, medan K. vattnade och rensade lite ogräs.

Västkustluften har gjort mig gott. Utvilad och energisk är vad jag känner mig. Hoppas det håller i sig länge.

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Det låter helt underbart! Jag håller verkligen tummarna för att det ska hålla i sig jättelänge!

Monica Hortell sa...

Tack! Fast jag är tröttare redan idag... Kan förstås bero på sen OS-invigning igår.