söndag 8 juli 2012

Skrotat

Att gå omkring och skrota - det är ett uttryck jag inte brukar använda. Men det beskriver ganska bra min dag hittills. Lite småpyssel, lite TV, en stunds jobb, en maskin tvätt, korsord, urplockning av diskmaskinen, allt i ett lugnt tempo. Typiskt skrotande.
Ute är det så grått som det alls kan vara, alldeles blyfärgat är det. Småregnigt och tryckande dessutom. Men varmt, det är ju alltid något. Eftersom det hela tiden ser ut som om det skulle komma världens störtregn har jag hållit mig inomhus. Med tända lampor.

Gårdagens Karinbesök var kul och intensivt. God mat, mycket vin, prat i kvadrat. Vi satt på balkongen hela tiden, och det är ju tur att den inte vetter mot gården där alla ljud förstärks och fortplantas. Skönt var det i alla fall att få lite utekänsla.

Idag åkte Karin hem till Stockholm, och K. gick iväg till jobbet klockan två. Jag har som sagt skrotat.
Nu undrar jag hur det egentligen kommer att bli med vädret. Extrem nederbörd på väg även här? För det är nästan skrämmande mörkt, det är värre än grått, ser nästan lite farligt ut. Hoppas det bara blir ett vanligt regn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi skulle behöva lite åska! Det kom typ en mesig knall - sen inget mera...