onsdag 28 september 2011

Blir Tornet snett?

God och nyttig middag ikväll: broccoligratäng med ost och tomat. Efteråt avrundade jag med mintte och den mörka choklad jag håller på att lära mig tycka om. Helt okej.

I övrigt finns det inte så mycket att förtälja om denna dag. K. är upprörd över Tornet 5, den sista etappen i det jättebygge som pågår utanför våra fönster. Just nu håller dom på med etapp 3 och 4, men försäljningen av femman har börjat. Frågan är, hur ska huset stå? K. tror att det kommer att placeras snett, eftersom det inte kan stå parallellt med både vägen och våra hus. Det blir tårtbitsliknande mellanrum mellan husen och troligen också tårtbitsliknande rum i vissa av lägenheterna. Det irriterar K., för hon vill ha symmetri. Jag har ett väldigt dåligt rumsligt seende, så jag kan överhuvudtaget inte föreställa mig hur byggen kommer att se ut när dom väl är uppförda. Men många nya lägenheter har faktiskt tårtbitsformade rum har jag sett. Kan det verkligen vara bra?

Inga kommentarer: