måndag 12 september 2011

Slummer och skada

Jag är fortfarande trött efter lördagens äventyr. Idag har jag slumrat, läst och slumrat. Och virat tilbaka förbandet runt foten, för det ger bättre stabilitet när jag måste förflytta mig.
Inget särskilt att blogga om alltså. Men K. har haft en otursdag. Det stod mycket på att handla-listan, och hon ville klara av det för att sedan få en obruten dag i ateljén. Därför cyklade hon iväg i ösregnet i förmiddags. En liten skur får man väl stå ut med. Men ösregnet blev till störtregn som blev till våldsamt slagregn. Hon höll knappt på att ta sig hem, var helt genomblöt och fick byta alla kläder. (Efter några timmar blev det soligt och fint...) Men inte nog med det.
K. har nu en skada. En ICA-skada. På listan stod djupfryst fiskfilé, och dom låg längst ner, längst in i frysdisken. Omöjligt att komma åt för en kortväxt person. K. liksom hängde över frysdisken, tog stöd med revbenen och sträckte ut armen så långt hon kunde, Då sa det "krack". Ett högt ljud, och nu har hon rejält ont när hon gör vissa rörelser. En spricka i revbenet tror jag.
"Du kan ju inte jobba imorgon, hur ska du kunna lyfta gamlingar när du har så där?"
"Jag måste." Säger K., som inte vill förlora några pengar.
Vi får se hur det går. Hon är nu arg på ICA Kvarnen som har sina varor så otillgängliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dålig tillgänglighet för kortväxta! Diskriminering! Känner hon sig kränkt? ;-)

Monica Hortell sa...

Yepp. Typisk kränkning. :-D