måndag 12 september 2011

Sämre film än väntat

För ovanlighetens skull har K. och jag sett en film tillsammans. The Kids Are All Right går på TV1000 nu, och den ville vi förstås kolla in. Jag vill minnas att den fick bra recensioner överlag då när den kom för nåt år sedan, eller hur länge det nu var, och förväntansfulla satt vi där i soffan. Men vilken dålig film! Vi var helt ense om det. Stundtals var det till och med lite kalkonvarning. Några roliga scener fanns också, men inte så många så det uppvägde.
Jag kollade nu i efterhand Svenskans recension som var väldigt positiv. Fem prickar av sex. "Intelligent manus och lustfyllt ensemblespel" läste jag högt för K. "Men vad f-n. Dom är inte kloka!" sa hon.
Tur vi inte gick och såg den på bio.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade den visst mer än ni...
http://tofflan.wordpress.com/2011/03/05/the-kids-are-all-right/

Monica Hortell sa...

Ja, det var verkligen skillnad i bedömningen. FYRA tofflor...

Monica Hortell sa...

Två skulle den få av oss.