söndag 11 september 2011

Kulturnatten

Det var kul att vara ute igår. Eller, jag var ju inomhus förstås. Men efter att ha varit hemma i lägenheten drygt två veckor var det riktigt häftigt att byta miljö och ta taxi till Akademihotellet. Det brukar vara diverse utställningar där på Kulturnatten, plus lite försäljning av hantverk. K. har varit med dom senaste fyra åren. I år var det färre utställare än vanligt och tyvärr också betydligt färre besökare. Vi satt där och väntade långa stunder, då och då kom det några insläntrande. Vissa gick runt och tittade verkligen på tavlorna, och många av dom kommenterade och frågade saker.
Det var som vanligt en färgstark, kul och varierande utställning.






Men, som sagt, det hade gärna fått komma fler besökare. Roligast var det alla vänner och bekanta som kom förbi, både för att se tavlorna och prata en stund. Alla undrade om min fot också, och av T. fick jag höra att jag gick "sensationellt bra" för att vara så kort tid efter operationen. Jag blev liksom lite stolt...:-)


Utsikten från lokalen var fin.


Klockan åtta åkte vi hem. Det här med att ta taxi överallt är nog lätt att vänja sig vid...
Hemma åt vi ostpaj och drack lite vin. Sammanfattade dagen och pratade om nästa Kulturnatt, fast det är ett helt år till dess. Kollade på Mia Skäringer i TV. På det hela taget en mycket trevlig dag och kväll!

Inga kommentarer: