lördag 10 september 2011

Inför Kulturnatten

Fint septemberväder idag. En sån där typisk höstdag med sol, blå himmel och lite krispigt bett i luften.
Jag tar det lugnt här hemma än så länge. K är på Akademihotellet och hänger tavlor. Jag brukar annars hjälpa till med det på alla utställningar, och vi har blivit ett oerhört effektivt och skickligt hängningsteam, så det känns lite trist att inte kunna vara med den här gången. Men från och med klockan 15, när det öppnar, ska jag vara där i alla fall.
K. ringde för en stund sedan och var både arg och besviken, eftersom en manlig fotograf hade annekterat, och fått tillåtelse till det av arrangören, den mysiga och trevliga lokal som K. blivit utlovad av samma arrangör. Nu får hon istället hålla till i ett väldigt trist rum, med kalla lysrör och en massa whiteboardtavlor och annan kontorsinredning. Trist hur det kan gå till. I första stundens hetta tänkte hon helt enkelt gå hem och strunta i alltihop. Kan jag förstå faktiskt. Även jag sitter här och är ganska arg... Men eftersom hon inte har kommit hem än, så antar jag att hon biter ihop och kämpar på.
Hoppas det blir bra i alla fall, och att det kommer lite folk.

Inga kommentarer: