fredag 2 september 2011

Dags att göra lite nytta

Nu har jag kravlat mig upp ur vegeterandet och degandet. Har tagit mig ända till soffan i vardagsrummet och gör faktiskt lite nytta. Jobbar lite med ett beställt årshoroskop, och det känns skönt att göra något vettigt. Jag har haft en vecka av total semester/sjuktillvaro, så det får räcka.

K. jobbar inte idag, så hon ska måla i ateljén. Vi diskuterade nyss vad vi ska äta ikväll. Jag hamnar i underläge nu när jag inte kan handla och inte laga så mycket mat heller. :-) Därför blir det falukorv i ugn, som är en av hennes favoriträtter. "Men det är ju fredag" muttrade jag besviket. Nåja, hon får mysa med sin ugnskorv (senap har hon på den också - urk) , så tar jag något annat. Alltid hittar man något i frysen, och ett paket god bacon finns i kylen. Bacon räddar det mesta, jag tycker det är enormt gott. För många år sedan, när jag levde vegetariskt, var just bacon det jag saknade mest. Inte kyckling eller fisk eller "rent" kött, utan bacon, alltså rökt fläsk! Som jag inte ens visste innan att jag gillade så mycket. Nu när jag äter LCHF light har jag det alltid hemma, och det känns liksom tryggt och bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om du tar flera steg i rätt riktning! :D Håller med om att falukorv kanske inte är godaste fredagsmaten... Jag äter ju själv inte gris och nöt, så även bacon får vara. Vi avnjöt kalkonfilé med tillbehör. Gott! Hoppas du hittade nåt så du blev mätt!