måndag 19 september 2011

Sökord som leder hit

Tjejer som röker när dom har sex. Har jag väl aldrig skrivit om. Ändå har något googlat på just detta och kommit till min blogg. Fascinerande. "Snofsig stil" har också fört en intet ont anande människa hit - undrar vad hon/han letade efter egentligen? Säkert en helt annan sorts snofsighet än den jag möjligen kan uttrycka.
Det är hur som helst väldigt intressant och kul att se vad folk faktiskt skriver som sökord. "Hon är kortväxt" - den som googlade på det har också landat hos mig. Alltså, "hon är kortväxt"- det låter så oprecist. Vad letar man egentligen efter då?
Sen hoppas jag förstås att några som hamnar här av "misstag" ändå läser några inlägg och att vissa av dom kommer tillbaka också. Det vore trevligt.

2 kommentarer:

Karpstryparn sa...

Ja, sökord är bra, fanns inte sådana skulle det bli svårt att hitta bloggar.

Monica Hortell sa...

Det är både bra och kul med sökord. Och ibland blir man väldigt förvånad...:-)